Ηβελτιστοποίηση του κωδικολογίου και της διανομής των προϊόντων της στα ράφια του Λιανεμπορίου σε συνδυασμό με τη μεγάλη δύναμη του brand name Creta Farms έχουν επιτρέψει στην Creta Farms όχι μόνο να διατηρεί την πρώτη θέση της κατηγορίας των αλλαντικών αλλά και να διευρύνει τη διαφορά από τους ανταγωνιστές της. Αυτό, τουλάχιστον, αναφέρει στην επίσημη οικονομική της έκθεση για την χρήση 2023, η εταιρεία που από το 2020, έχει περάσει από την οικογένεια Δομαζάκη στην διοίκηση του στρατηγικού επενδυτή Δημήτρη Βιντζηλαίου και της Bella Bulgaria.
Αύξηση τζίρου αλλά ζημιογόνο αποτέλεσμα
Αναλυτικότερα, ο κύκλος εργασιών της Creta Farms το 2023 ανήλθε σε 147.1 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 17,93% ενώ τα EBITDA ξεπέρασαν τα 8,3 εκατ. καταγράφοντας άνοδο 11,75%. Η εταιρεία είχε κέρδη προ φόρων ύψους 698 χιλιάδων ευρώ, σε μια υποχώρηση της τάξης του -56,57% σε σχέση με το 2022. Επίσης κατέγραψε ζημιές μετά από φόρους 105 χιλιάδων ευρώ, όταν το 2022 είχε 1,18 εκατ. ευρώ κέρδη μετά από φόρους. «Το ζημιογόνο αποτέλεσμα θα μεταφερθεί στα αποτελέσματα μειώνοντας ισόποσα τα κέρδη εις νέον από τις προηγούμενες χρήσεις. Συνεπώς στην χρήση η εταιρία δεν θα σχηματίσει τακτικό αποθεματικό» αναφέρεται χαρακτηριστικά στην οικονομική έκθεση.
Απόλυτη σταθερότητα στην αγορά αλλαντικών
Οι προαναφερθείσες επιδόσεις κατεγράφησαν στην εγχώρια αγορά των αλλαντικών, που όπως σημειώνεται στην οικονομική έκθεση της εταιρείας, το 2023 χαρακτηρίστηκε από απόλυτη σταθερότητα, παραμένοντας στα ίδια επίπεδα με την προηγούμενη χρονιά (Circana, Infoscan HM/SM). Σε αξία κινήθηκε ελαφρώς θετικά καθώς το υψηλό επίπεδο προωθητικών ενεργειών κάλυψε μεγάλο μέρος των ανατιμήσεων που είχαν δοθεί στο πρώτο τρίμηνο του έτους. Από την άλλη πλευρά, έντονα θετικά κινήθηκε η κατηγορία στην αγορά του Food Service, εκμεταλλευόμενη τον ιδιαίτερα υψηλό αριθμό επισκεπτών από το εξωτερικό κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου.
Οι βασικοί άξονες της στρατηγικής
Η στρατηγική της Creata Farms κατά το έτος 2023 στηρίχθηκε στους παρακάτω βασικούς πυλώνες:Με κύρια ‘’όπλα’’ το Εν Ελλάδι και το Tostaki, περαιτέρω ενίσχυση της ηγετικής θέσης στα αλλαντικά χτίζοντας τo μερίδιο της τόσο στην premium κατηγορία όσο και στο low price segment
Διατήρηση της εικόνας της πιο καινοτόμου εταιρείας με διεύρυνση της διανομής στη σειρά ‘’ΧΩΡΙΣ’’ συνδυαστικά με διαφημιστική καμπάνια στην τηλεόραση
Συνεχιζόμενη ανάπτυξη της σειράς ‘’Προψημένου Γύρου’’ στην αυξανόμενη κατηγορία του κατεψυγμένου γύρου, στην οποία έφτασε να έχειμερίδιο πλέον του 70% (Circana, Value Shares%)
Εμπλουτισμός της κατηγορίας των Προψημένων Κρεατοσκευασμάτων
Συνεχής ανάπτυξη σημείων διανομής τόσο στο Οργανωμένο Λιανεμπόριο, σε αλυσίδες μικρού και μεσαίου μεγέθους όσο και στο κανάλι του HO.RE.CA..
Αναδιοργάνωση λειτουργιών της εταιρείας με έμφαση στην παραγωγική διαδικασία και στις λειτουργίες διανομής και εφοδιασμού με στόχο την περαιτέρω δημιουργία οικονομιών κλίμακος.
Ανάπτυξη εξαγωγών σε αγορές του εξωτερικού σε συνεργασία με τον Όμιλο Impala τόσο με αλλαντικά όσο και με με κατεψυγμένα κρεατοσκευάσματα
Στοχευμένες κινήσεις για την συνέχεια
Όσον αφορά την τρέχουσα χρονιά, στην οικονομική έκθεση σημειώνεται πως η εταιρεία βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον που οδηγείται από την πλευρά του καταναλωτικού κοινού σε πίεση των τιμών προς τα κάτω. «Η ΚΡΕΤΑ ΦΑΡΜ ΤΡΟΦΙΜΩΝ Α.Β.Ε.Ε αντιλαμβανόμενη τα νέα δεδομένα, προχωρά σε σχεδιασμένες και στοχευμένες κινήσεις τόσο στην Premium αγορά όσο και στο low price segment που κυριαρχείται από τα προϊόντα Ιδιωτικής Ετικέτας» τονίζεται σχετικά.
Τέλος, αξίζει να αναφερθεί πως το 2023 η εταιρεία απασχόλησε 677 εργαζόμενους.