Θέματα γεωπολιτικής, οικονομίας, ναυτιλίας και φιλανθρωπίας – κοινωνικής προσφοράς συζητήθηκαν στο 15ο ετήσιο συνέδριο Strategic meeting της Tsakos Energy Navigation το οποίο πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη στον Αστέρα Βουλιαγμένης με τη συμμετοχή στελεχών και συνεργατών της εισηγμένης στο NYSE εταιρείας.
Κύριος ομιλητής ήταν ο Πρέσβης των ΗΠΑ Τζώρτζ Τσούνης ο οποίος εστίασε στις γεωπολιτικές εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και της Μέσης Ανατολή αλλά και παγκοσμίως.
Το παρών έδωσαν ανώτατα στελέχη της Goldman Sachs, της UBS και της Picquet και μεγάλων ναυλομεσιτικών οίκων τα οποία έκαναν παρουσιάσεις. Παρέστησαν επίσης η νέα πρέσβης του Παναμά Τζούλη Λυμπερόπουλος, στελέχη υπουργείων και συνεργάτες της εταιρείας από όλο τον κόσμο αλλά και εκπρόσωποι από τον ναυπηγικό κλάδο.
Ο Νίκος Τσάκος χαιρέτισε και ευχαρίστησε τους ομιλητές. Από την πλευρά του ο καπετάν Παναγιώτης ανέπτυξε το θέμα της ναυτικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα.
Ο πρόεδρος της ΤΕΝ, Γιώργος Σαρόγλου μίλησε για την επιτυχημένη πορεία της εταιρείας από το 1993 μέχρι σήμερα στις διεθνείς κεφαλαιαγορές, για το πως διαχειρίστηκε του διάφορους κύκλους της ναυλαγορά αλλά και πως βγήκε αλώβητη από τις διεθνείς κρίσεις.
Αναφερόμενος στον στόλο της ΤΕΝ επεσήμανε ότι εξακολουθεί να είναι πάρα πολύ ποιοτικός και νεανικός. Η εταιρεία επικεντρώνεται σε πλοία φιλικά προς το περιβάλλον με στόχο έως το 2030 όλος ο στόλος να είναι πράσινος. Συνολικά ο στόλος αποτελείται από 74 πλοία μαζί με τα υπό ναυπήγηση που είναι συνολικά 12.
Τα έξι από αυτά είναι διπλού καυσίμου-dual fuel Afrmaxes tankers. Μπορούν να καίνε και υγροποιημένο φυσικό αέριο εκτός από το συμβατικό καύσιμο.
H TEN έχει σήμερα τον μεγαλύτερο στόλο dual fuel Afrmaxes tankers στον κόσμο.
Οι παραλαβές των υπό ναυπήγηση πλοίων θα αρχίσουν από το β’ τρίμηνο του 2025. Τα επτά ναυπηγούνται στην Κορέα και τα πέντε στην Κίνα. Θα έχουν παραληφθεί όλα έως το 2028.
Τον τελευταίο χρόνο η ΤΕΝ πούλησε τα μεγαλύτερης ηλικίας πλοία και τα αντικατέστησε με πλοία που έχουν τη διπλάσια μεταφορική ικανότητα και μέσο όρο ηλικίας το ένα έτος. Τα πλοία αυτά θα οδηγήσουν την ΤΕΝ σε ακόμα μεγαλύτερη εξέλιξη και απόδοση.
Ο Γιώργος Σαρόγλου αναφέρθηκε στην επιτυχημένη οικονομική πορεία της εταιρείας από την ίδρυση της έως και σήμερα, στη ρευστότητα που φτάνει το μισό δισεκατομμύριο δολάρια και ολοκλήρωσε την τοποθέτηση του υπογραμμίζοντας ότι τα καλά αποτελέσματα βοηθάνε στη διανομή μερίσματος στους μετόχους το οποίο για το 2024 από το ένα δολάριο πήγε στο 1,5 ανά μετοχή ήτοι 50% αύξηση. Από την σύσταση της εταιρείας με τη μορφή μερισμάτων έχουν δοθεί 830 εκατομμύρια δολάρια. Από το 1993 τα κέρδη της εταιρείας έφτασαν τα 2,5 δισεκατομμύρια.
Οι παραλαβές των υπό ναυπήγηση πλοίων θα αρχίσουν από το β’ τρίμηνο του 2025. Τα επτά ναυπηγούνται στην Κορέα και τα πέντε στην Κίνα. Θα έχουν παραληφθεί όλα έως το 2028.
Τον τελευταίο χρόνο η ΤΕΝ πούλησε τα μεγαλύτερης ηλικίας πλοία και τα αντικατέστησε με πλοία που έχουν τη διπλάσια μεταφορική ικανότητα και μέσο όρο ηλικίας το ένα έτος. Τα πλοία αυτά θα οδηγήσουν την ΤΕΝ σε ακόμα μεγαλύτερη εξέλιξη και απόδοση.
Ο Γιώργος Σαρόγλου αναφέρθηκε στην επιτυχημένη οικονομική πορεία της εταιρείας από την ίδρυση της έως και σήμερα, στη ρευστότητα που φτάνει το μισό δισεκατομμύριο δολάρια και ολοκλήρωσε την τοποθέτηση του υπογραμμίζοντας ότι τα καλά αποτελέσματα βοηθάνε στη διανομή μερίσματος στους μετόχους το οποίο για το 2024 από το ένα δολάριο πήγε στο 1,5 ανά μετοχή ήτοι 50% αύξηση. Από την σύσταση της εταιρείας με τη μορφή μερισμάτων έχουν δοθεί 830 εκατομμύρια δολάρια. Από το 1993 τα κέρδη της εταιρείας έφτασαν τα 2,5 δισεκατομμύρια.