10/24/24

Douleutaras: Θέλει να νικήσει το «word of mouth» με νέα στελέχη, νέες υπηρεσίες και κινήσεις ανάπτυξης.


Έχοντας ενισχύσει σημαντικά τα οικονομικά μεγέθη, την γεωγραφική παρουσία, τους εργαζόμενους και τους συνεργάτες της η πλατφόρμα Douleutaras, λίγο πριν την επέτειο των 10 ετών έχει δρομολογήσει συγκεκριμένα βήματα περαιτέρω ανάπτυξης.

Κινήσεις περαιτέρω ανάπτυξης έχει δρομολογήσει η εταιρεία Douleutaras, που ιδρύθηκε το 2015 και σήμερα αποτελεί τον Νο1 Πάροχο Υπηρεσιών και Λύσεων για το Σπίτι, με μια ευρεία γκάμα υπηρεσιών που διαρκώς μεγαλώνει. Όπως ανέφερε χθες σε συνάντηση με εκπροσώπους του Τύπου ο διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής Ανδρέας Γραμμάτης, ο Douleutaras, που, όπως τόνισε ο επικεφαλής του έχει σαν βασικό του αντίπαλο το word of mouth και τις συστάσεις από γνωστούς, θέλει να μεγαλώσει το αποτύπωμα του τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, να προσφέρει νέες δυνατότητες στους χρήστες και να ενισχύσει τις B2B δραστηριότητες του.

Αξίζει να σημειωθεί πως η εταιρεία διαθέτει από την πρώτη στιγμή στο πλευρό της στρατηγικούς επενδυτές όπως ο Όµιλος Olympia (συμφερόντων Πάνου Γερμανού) και το LATSCO Family Office (συμφερόντων Μαριάννας Λάτση), ο Απόστολος Αποστολάκης καθώς και το επενδυτικό fund της τράπεζας Πειραιώς, PJ Catalyst, που της παρέχουν σημαντική υποστήριξη. Σήμερα οι ιδρυτές δεν διαθέτουν την πλειοψηφία των μετοχών της εταιρείας συνεχίζουν, όμως, να διατηρούν τον έλεγχο του ΔΣ και να ασκούν την διοίκηση της.

Στόχος η περαιτέρω ανάπτυξη

Η πλατφόρμα σήμερα δραστηριοποιείται στην Ελλάδα ενώ από το 2020 έχει επεκταθεί εκτός συνόρων, στην Κύπρο, με την Ιρλανδία (με την επωνυμία YourPro) και στην Πορτογαλία (με την επωνυμία YourHero) να ακολουθούν την επόμενη χρονιά (2021). Σήμερα δραστηριοποιείται σε 9 ευρωπαϊκές πόλεις: Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λευκωσία, Λεμεσό, Λάρνακα, Πάφο, Δουβλίνο, Λισαβόνα και Πόρτο. Όπως ανέφερε ο κ. Γραμμάτης, στις σκέψεις της εταιρείας συμπεριλαμβάνεται η επέκταση σε αστικά κέντρα της περιφέρειας στην Ελλάδα αλλά και η ενίσχυση του τζίρου από τις χώρες του εξωτερικού, όπου το μερίδιο αγοράς της Douleutaras παραμένει χαμηλό αν και τα έσοδα αντιστοιχούν στο 20% των συνολικών πωλήσεων. Ακόμη το πλάνο της εταιρείας περιλαμβάνει την παρουσίαση σταδιακά διαφόρων συμπληρωματικών υπηρεσιών (online chat, Book Now, Pay Later) και νεών λειτουργιών όπως η δυνατότητα για πληρωμή μέσω της πλατφόρμας, άτοκα δάνεια, direct booking συνεργαζόμενων επαγγελματιών και πολλά άλλα. Σε βάθος χρόνου πιθανή είναι η επέκταση και σε διαφορετικού τύπου προσφερόμενες υπηρεσίες και σε συνεργασίες με επαγγελματίες απο διαφορετικούς κλάδους όπως για παράδειγμα λογιστές ή καθηγητές, αν και αυτή την στιγμή ένα τέτοιο ενδεχόμενο περιορίζεται στο επίπεδο κάποιων αρχικών σκέψεων.

Ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης 20%

Ο συνολικός τζίρος, πάντως, που πραγματοποίησαν οι σημερινοί συνεργαζόμενοι επαγγελματίες στην Ελλάδα μέσω της πλατφόρμας το 2023 ανήλθε σε περίπου 33 εκατ. ευρώ, ενώ στην Κύπρο την ίδια χρονιά τα έσοδα ήταν περίπου 7.5 εκατ. ευρώ. Και στις δύο χώρες ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης τρέχει με ένα ποσοστό που υπερβαίνει το 20%. Οι προβλέψεις για το 2024 σε εκατ. ευρώ είναι 41 για την Ελλάδα και 10 για την Κύπρο.

Πάνω από 100 εργαζόμενοι, περισσότεροι από 3000 συνεργάτες
Σήμερα εργάζονται συνολικά και στις 4 χώρες πάνω από 100 άτομα, διπλάσιος αριθμός σε σχέση με τα άτομα 50 που εργάζονταν το 2021. Οι συνεργαζόμενοι επαγγελματίες σε Ελλάδα και Κύπρο πλησιάζουν τους 2000 και δραστηριοποιούνται σε πάνω από 90 διαφορετικές κατηγορίες εργασιών. Το ίδιο μέγεθος πλησιάζει τους 3000 σε όλες τις χώρες δραστηριοποίησης (περίπου 500 επαγγελματίες στην Κύπρο, 600 στην Πορτογαλία και 400 στην Ιρλανδία). Καθημερινά διεκπεραιώνονται περί τα 1000 αιτήματα εργασιών, με το εύρος κόστους μέσο όρο της κάθε εργασίας να κυμαίνεται ανάμεσα σε 50 - 50.000 ευρώ. Από το 2015 μέχρι σήμερα έχουν ολοκληρωθεί πάνω από ένα εκατομμύριο εργασίες και έχουν εξυπηρετηθεί πάνω από 400.000 πελάτες που στη συντριπτική τους πλειονότητα αξιολογούν την υπηρεσία πολύ θετικά.

Με το βλέμμα στραμμένο σε Ισπανία και Γερμανία

Όσον αφορά την συνέχεια, για την Ελλάδα έχει τεθεί ο στόχος της υπέρβασης των 50 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση, ενώ στις χώρες του εξωτερικού (Κύπρος, Ιρλανδία, Πορτογαλία) ο στόχος είναι καταρχήν η επίτευξη λειτουργικής κερδοφορίας και κατά δεύτερον, ο τζίρος των τριών αυτών χωρών να αποτελεί τουλάχιστον το 1/3 των συνολικών εσόδων της εταιρείας. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της πλατφόρμας τόσο από την Κύπρο όσο και από την Ιρλανδία και την Πορτογαλία τα μηνύματα που έρχονται είναι πολύ ενθαρρυντικά και η υποδοχή ιδιαίτερα θερμή. Για αυτό, άλλωστε, και σχεδιάζεται η επέκταση σε χώρες της Δυτικής Ευρώπης όπως είναι η Ισπανία και η Γερμανία.

Σημαντικές B2B συνεργασίες και προχωρημένες σχετικές συζητήσεις

Παράλληλα, επιδιώκεται έντονα η ανάπτυξη του B2B τομέα, τόσο σε συνεργασία με άλλα δημοφιλή brands όσο και για την ανάληψη μεσαίου και μεγάλου μεγέθους κατασκευαστικών έργων (ανακαινίσεις γραφείων και οικιών, νεόδμητα κτήρια κ.λπ.). Από την Άνοιξη του 2024 υπάρχει στενή συνεργασία με το Skroutz στο πλαίσιο της οποίας οι επαγγελματίες του Douleutaras πραγματοποιούν συναρμολογήσεις επίπλων, ηλεκτρολογικών, υδραυλικών, συστημάτων smart home, ενώ στο άμεσο μέλλον θα γίνει επέκταση και σε άλλες κατηγορίες. Επίσης σε συνεργασία με την Elpedison μέσω του Douleutaras παρέχονται πιστοποιητικά ηλεκτρολογικής εγκατάστασης σε κάθε νέο συμβόλαιο (π.χ. σε ένα νεόδμητο σπίτι). Επίσης, το Φθινόπωρο του 2024 ξεκίνησε η συνεργασία με την IKEA, για τη συναρμολόγηση επίπλων και τοποθέτηση αντικειμένων (κάδρα, στόρια, κουρτίνες κ.ά.).

Επιπλέον, ο Douleutaras βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο συζητήσεων για ανάλογες συνεργασίες με ελληνική εταιρεία μίσθωσης επιπλωμένων διαμερισμάτων, με κορυφαία αλυσίδα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, αλλά και με ηγετικές εταιρείες από τον χώρο της ενέργειας, των τηλεπικοινωνιών και της ασφάλισης, έτσι ώστε το δίκτυο των B2B συνεργασιών να έχει επεκταθεί υπολογίσιμα ως τα τέλη του 2025.

Τα νέα στελέχη

Θα πρέπει ακόμη να αναφερθεί πως η δέσμευση της Douleutaras στην περαιτέρω ανάπτυξη πιστοποιείται και από την ενίσχυση της διοικητικής της ομάδας. Συγκεκριμένα, o Αλέξανδρος Κλωνάρης έχει αναλάβει το ρόλο του CMO στην πλατφόρμα. Έμπειρο στέλεχος της αγοράς επικοινωνίας και marketing, μέχρι πρότινος αποτελούσε τον Managing Director της TMRW, ενώ προηγουμένως διατηρούσε καθήκοντα Group Account Director στην 4 Wise Monkeys. Στην καριέρα του έχει επίσης συνεργαστεί με τις adidas, Ολυμπιακή Ζυθοποιία, Philip Morris και Diageo, αναλαμβάνοντας θέσεις ευθύνης στο marketing τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Eπίσης, το ρόλο της Chief Product Officer της πλατφόρμας έχει αναλάβει από τον Σεπτέμβριο η Veronika Braun, που τα τελευταία 7 χρόνια εργαζόταν στην Delivery Hero στη Γερμανία. Αμφότερες οι δύο νέες προσθήκες στην ομάδα του Douleutaras συμμετείχαν χθες μαζί τον CEO Ανδρέα Γραμμάτη, στην συνάντηση με εκπροσώπους του Τύπου.

Το business model

Όπως αναφέρουν οι άνθρωποι της πλατφόρμας, μέσω του συστήματος συνεχούς αξιολόγησης που παρέχει, ο Douleutaras είναι σε θέση να διασφαλίζει για κάθε εξειδικευμένη εργασία, ανάμεσα σε εκατοντάδες επαγγελματίες που υπάρχουν για κάθε ειδικότητα, τους πλέον κατάλληλους και άμεσα διαθέσιμους επαγγελματίες. Η υπηρεσία παρέχεται δωρεάν σε όλους τους τελικούς χρήστες (ιδιώτες και επιχειρήσεις), ενώ οι επαγγελματίες που φιλοξενούνται στην πλατφόρμα καταβάλουν ένα ποσοστό (από 5% εώς 20%) επί του τζίρου που πραγματοποιούν. Σημειώνεται πως μέσω των εργασιών που αναρτώνται μέσω της εφαρμογής για κινητά που είναι διαθέσιμη σε App Store & Google Play προέρχεται περίπου το 10% του συνολικού τζίρου.