Δικαιολογίες άρνησης που επαναφέρουν μνήμες από μελανές εποχές του παρελθόντος.
Συνδαυλίζονται οι καταγγελίες για ασφαλιστικές που αρνούνται να αποζημιώσουν τους ασφαλισμένους για οδικά ατυχήματα ενόσω έχουν δεσμευτεί από τα ασφαλιστήρια συμβόλαια που έχουν υπογράψει.
Την ίδια στιγμή οι διοικήσεις των ασφαλιστικών εκφράζουν απορίες γιατί τα χαμηλά επίπεδα ασφαλιστικής συνείδησης των πολιτών στην Ελλάδα.
Το ρόλο του τροχονόμου παίρνουν οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές για να συγκρατήσου τους πελάτες τους, αναγκαζόμενοι ορισμένες φορές να τους προτείνουν, την αλλαγή επωνυμίας ασφαλιστικών που δείχνουν να είναι πιο συνεπείς και φερέγγυες.
Το φαινόμενο αυτό άρχισε εδώ και καιρό να παίρνει σοβαρές διαστάσεις για ορισμένες ασφαλιστικές στην Ελλάδα, συμπαρασύροντας τον κλάδο αυτοκινήτου που δεν είναι στα καλύτερα του τα τελευταία τρία χρόνια, αλλά και αυξάνοντας τις ανησυχίες και την δυσπιστία των πολιτών εν μέσω μίας εποχής που η ασφάλιση καθίσταται αναγκαία και υποχρεωτική.
Πηγές του ΒΝ που προέρχονται από θεσμικούς φορείς της αγοράς διευκρινίζουν ότι τα τμήματα αποζημιώσεων των ασφαλιστικών εφευρίσκουν αδικαιολόγητα επιχειρήματα για να κρατήσουν τα χρήματα της αποζημίωσης, οδηγώντας τους ασφαλισμένους στα άκρα, αλλά και επαναφέροντας μνήμες από μελανές εποχές του παρελθόντος.
Επικίνδυνα στο κόκκινο ο δείκτης ζημιών. Στόχος τους να μην αυξήσουν τα ασφάλιστρα!
Καθώς, ο κλάδος αυτοκινήτου δεν βρίσκεται στα καλύτερα του, ο δείκτης ζημιών το 2023 σκαρφάλωσε πολύ επικίνδυνα στο 61,2%, το ασφάλιστρο αυτοκινήτου παρά τις αυξήσεις που έγιναν συνεχίζει να είναι χαμηλό για τις συνθήκες. Οι ίδιες πηγές αναφέρουν πως η συγκεκριμένη αυτή τακτική εδράζεται στο ότι οι ασφαλιστικές κρατώντας τα χρήματα των αποζημιώσεων δεν θα χρειαστούν να αυξήσουν τις τιμές των ασφαλίστρων και έτσι θα παραμείνουν τιμολογιακά ανταγωνιστικές στην αγορά, ωστόσο το κυνήγι και η διακράτηση ενός ασφαλισμένου κακού οδηγού που προκαλεί δαπανηρά ατυχήματα δεν είναι πανάκεια για μία ασφαλιστική.
Το μέσο κόστος ζημιών από το 2019 έως και το 2023
Ένα άλλο θέμα που πρέπει να ειπωθεί είναι ότι το κόστος επισκευής των νέων σε τεχνολογία αυτοκινήτων είναι λόγω της τεχνολογίας που ενσωματώνουν υψηλότερο των κλασσικών συμβατικών οχημάτων. Το 2023 το μέσο κόστος ζημιών ήταν στα 1.265 ευρώ.
Το 2022 στα 1.210 ευρώ. Το 2021 στα 1.142 ευρώ. Το 2019 στα 1.150 ευρώ.
Μέσος δείκτης ζημιών
Αντίστοιχα ο μέσος δείκτης ζημιών στο 2023 διαμορφώθηκε στο 61,27 επικίνδυνα αυξημένος σε σχέση με τα προηγούμενα έτη και αυτό εν πολλοίς οφείλεται και στην κακή οδήγηση των Ελλήνων.
Το 2022 στο 54,56%. Το 2021 στο 45,64% καθώς δεν κυκλοφορούσαν οχήματα στους δρόμους λόγω των μέτρων για τον κορωνοϊό.
Το 2020 στο 42,14% και το 20219 στο 50,56%.