10/25/24

ΜΕΤΚΑ: Εστιάζει στις επενδύσεις σε έργα ΣΔΙΤ και παραχωρήσεων! Στο 1,4 δισ. το ανεκτέλεστο.


Ενώ τα δημόσια έργα αποτελούν σημαντικό κομμάτι του χαρτοφυλακίου της εταιρείας, είναι τα ιδιωτικά έργα, συμπεριλαμβανομένων των έργων ΣΔΙΤ, που κυριαρχούν.


Σε 1,4 δισ. ευρώ διαμορφώνεται πλέον το ανεκτέλεστο υπόλοιπο της ΜΕΤΚΑ του ομίλου Metlen, το οποίο, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία, καταγράφει σημαντική αύξηση, Τα εκτελούμενα έργα υποδομής που εκτελούνται διαμορφώνονται σε 1 δισ. ευρώ, ενώ άλλα περίπου 400 εκατ. ευρώ αφορούν έργα που βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο επικείμενης συμβασιοποίησης.

Ενώ τα δημόσια έργα αποτελούν σημαντικό κομμάτι του χαρτοφυλακίου της εταιρείας, είναι τα ιδιωτικά έργα, συμπεριλαμβανομένων των έργων ΣΔΙΤ, που κυριαρχούν. Πρόκειται για μια ξεκάθαρη επιβεβαίωση της στρατηγικής που ακολουθεί η ΜΕΤΚΑ στον κατασκευαστικό τομέα, τονίζοντας την ικανότητα της εταιρείας να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των μεγάλων έργων υποδομής.. Όπως ανέφερε πρόσφατα και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κ. Ντίνος Μπενρουμπή, στο συνέδριο Southeast Europe Connectivity Forum II, "σήμερα η ΜΕΤΚΑ εστιάζει στις επενδύσεις σε έργα ΣΔΙΤ και παραχωρήσεων, ώστε να είναι αξιόπιστος και έγκαιρος κατασκευαστής, αξιοποιώντας την ισχυρή θέση της Μυτιληναίος".

Συγκεκριμένα, πριν από μερικές ημέρες, η METKA προχώρησε στην υποβολή δεσμευτικών οικονομικών προσφορών (ως μέλος κοινοπραξίας) για δύο σημαντικές νέες συμβάσεις ΣΔΙΤ. Συγκεκριμένα, σε συνεργασία με τη Μεσόγειος, η εταιρεία διεκδικεί το ΣΔΙΤ περιβαλλοντικού χαρακτήρα στην Υπέρεια της Θεσσαλίας, μια σύμβαση ύψους 131,2 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, επίσης ως μέλος κοινοπραξίας μαζί με την Intrakat και τη Μεσόγειο, ο όμιλος διεκδικεί και το ΣΔΙΤ για την κατασκευή του φράγματος Μιναγιώτικο, έργο ύψους 126 εκατ. ευρώ. Επίσης, σε κοινοπραξία με την Άκτωρ, η Metlen διεκδικεί και το έργο της επέκτασης της Γραμμής 2 του ΜΕΤΡΟ προς το Ήλιον. Πρόκειται για έργο ύψους πλησίον των 700 εκατ. ευρώ, που αφορά στην κατασκευή τριών νέων σταθμών στην Παλατιανή (επί της Θηβών), το Ίλιον (συμβολή Θηβών με Ελαιών) και τον Άγιο Νικόλαο. Η εν λόγω γραμμή θα εξυπηρετεί πάνω από 50.000 επιβάτες, συνδέοντας την Ανθούπολη στο Περιστέρι με το Ίλιον.

Ειδικά σε ό,τι αφορά στα έργα περιβαλλοντικού χαρακτήρα, η εταιρεία ΜΕΤΚΑ προχώρησε πρόσφατα στην εξαγορά της εταιρεία Μ.Τ. ΑΤΕ, αντί ποσού 14 εκατ. ευρώ. Στόχος ήταν η απόκτηση πρόσθετης εμπειρίας και τεχνογνωσίας στον συγκεκριμένο τομέα, όπου επίσης υφίσταται και στρατηγική συνεργασία με την εταιρεία Μεσόγειος. Η εταιρεία Μ.Τ. ΑΤΕ ιδρύθηκε στην Αθήνα το 1998 και αποτελεί συνέχεια της εταιρείας Ε. ΜΑΝΔΗΛΑΡΑΣ – Κ. ΤΣΙΟΥΦΗΣ Ο.Ε., που ιδρύθηκε το 1983, από τον Ευστάθιο Μανδηλαρά και τον Κωνσταντίνο Τσιούφη. Μεταξύ των έργων που έχει αναλάβει περιλαμβάνονται έργα υποδομών ύδρευσης, εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων, αλλά και δίκτυα μεταφοράς ακαθάρτων, σε διάφορες περιοχές της χώρας. Επίσης, η εταιρεία έχει υλοποιήσει και συμβάσεις, όπως π.χ. η κατασκευή Χώρου Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων (Χ.Υ.Τ.Α.) του Δήμου Νάξου.

Πρόσφατα, η ΜΕΤΚΑ ανέλαβε δύο ακόμα σημαντικές συμβάσεις, συνολικού ύψους 228 εκατ. ευρώ. Η πρώτη αφορά την ανακήρυξή της σε οριστικό ανάδοχο για την κατασκευή και διαχείριση 17 σχολικών μονάδων στην Κεντρική Μακεδονία, σε κοινοπραξία με την ΑΤΕΣΕ. Το κόστος του έργου είναι 128 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), με την κατασκευή να διαρκεί δύο χρόνια και την περίοδο διαχείρισης (συντήρηση και λειτουργία) 25 χρόνια. Αφορά στη δημιουργία 16 νέων σχολείων στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης κι ενός μουσικού σχολείου στην Κατερίνη. Ειδικότερα, οι νέες σχολικές μονάδες θα κατασκευαστούν στους δήμους: Νεάπολης Συκεών, Παύλου Μελά, Λαγκαδά, Ωραιοκάστρου, Θέρμης, Αμπελοκήπων – Μενεμένης, Καλαμαριάς, Πυλαίας και Χορτιάτη.

Επιπλέον, ανέλαβε για λογαριασμό της Lamda Development την κατασκευή του εμπορικού κέντρου Riviera Galleria στο Ελληνικό. Πρόκειται για έργο άνω των 100 εκατ. ευρώ, που θα αφορά στην ανάπτυξη του πολυτελούς κέντρου, επιφάνειας 23.000 τ.μ. που αναπτύσσει η Lamda Development στο παράκτιο μέτωπο της έκτασης του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό και φέρει την υπογραφεί του Ιάπωνα αρχιτέκτονα Kengo Kuma (Kengo Kuma and Associates), σε συνεργασία με το ελληνικό μελετητικό γραφείο ΒΕΤΑPLAN. Το νέο κέντρο θα αποτελείται από τρία διώροφα κτίρια, που θα φιλοξενούν πάνω από 100 καταστήματα από επώνυμες φίρμες μόδας και υψηλής ραπτικής, όπως επίσης και εστιατόρια από σεφ υψηλού βεληνεκούς.